دوشنبه 10 آذر 1404

اخبار اميدبخش اقتصادي در اختيار مردم قرار گيرد

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1397/07/24 - 13:21
  • - تعداد بازدید: 803
  • - تعداد بازدیدکننده: 803
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZuG

اخبار اميدبخش اقتصادي در اختيار مردم قرار گيرد

مدير روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با اشاره به فعالیت ستاد تبلیغات اقتصادی در دولت و وزارت کشور، گفت: اخبار امیدبخش اقتصادی باید در اختیار مردم قرار گیرند.

photo5922373930109218069.jpg

مدير روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با اشاره به فعالیت ستاد تبلیغات اقتصادی در دولت و وزارت کشور، گفت: اخبار امیدبخش اقتصادی باید در اختیار مردم قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي استان سمنان، غلامرضا ديوسالار روز سه شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی سمنان افزود: خدمات اقتصادی دولت باید به خوبی به مردم اطلاع رسانی شود و این ‌مساله مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
وی با بیان این که رهبر انقلاب به اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، تصریح کرد: در شرایط اقتصادی فعلی، متکی بودن به تولید داخلی راهکار برون رفت از مشکلات است.

مدير روابط عمومي سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: تیم اطلاع رسانی دسنگاه های دولتی باید قوی تر کار کند تا جلوه مناسبی از خدمات دولت به وسیله رسانه ها منتشر شود.

ديوسالار یادآورشد: ارتباط با مردم از تاکیدهای مدیریت عالی شرکت شهرک های صنعتی کشور است و مدیران این سازمان در سراسر کشور باید پاسخگوی مردم باشند.
به گفته وی، صداقت در آماری که از صنایع به مردم داده می شود بسیار مهم است و در منشور اخلاقی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی این مساله مورد توجه قرار گرفته است.

مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: شورای اطلاع رسانی شهرک های صنعتی سمنان، شورای جوانی است و باید غفلت از ظرفیت های شهرک های صنعتی با همیاری رسانه ها رفع شود.
ايشان با تاکید بر این که این شورا باید چابک دیده شود، گفت: شورای اطلاع رسانی شهرک های صنعتی باید اتاق فکر باشد و ارتباط معقول با دانشگاه برقرار کند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان نیز در این نشست گفت: رسانه نقش اثرگذار و کمک کننده در تولید محتوا دارد و باید از ظرفیت رسانه بیش از گذشته استفاده شود.

حسن آل بویه افزود: به کمک فضای رسانه ای، جایگاه شرکت شهرک های صنعتی ارتقا یافته است و در زمان حاضر این شرکت جزو یکی از دستگاه های فعال در حوزه های مختلف است.

وی ادامه داد: این استان ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه صنعت داشته و داشتن چنین ظرفیت هایی رسالت ملی دارد و اکنون توسعه صنعت در استان سمنان با چالش جدی آب مواجه است.

آل بویه خاطر نشان کرد: جایگاه شرکت در استان سمنان یک شرکت توسعه ای تعریف شده است و اکنون شرکت بستر توسعه صنعتی را فراهم می کند.در این جلسه اعضای شورای اطلاع رسانی نیز دیدگاه های خود را در زمینه بهبود اطلاع رسانی از فعالیت ها در شهرک های صنعتی عنوان کردند.

استان سمنان یک منطقه ویژه اقتصادی، هشت ناحیه و 10 شهرک صنعتی با یکهزار و 200 واحد تولیدی دارد که 29 هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند.

  • گروه خبری : 1-همه عناوين,اخبار صفحات استان,سمنان,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 2138
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب